Prowadzone akcje przywoławcze przez markę BMW są prowadzone w taki sposób, aby szybko poinformować kierowców, o stwierdzonych usterkach fabrycznych, a także by kierowcy mieli możliwość ekspresowej wymiany uszkodzonej części, na koszt producenta. Akcja serwisowa BMW w jednej z ostatnich odsłon zorientowana jest na układ EGR, gdzie istnieje podwyższone ryzyko nieszczelności, które może prowadzić w skrajnych przypadkach do samozapłonu, jednak do takich sytuacji dochodzi niezwykle rzadko. Setki tysięcy pojazdów z silnikami wysokoprężnymi na Starym Kontynencie, powinny odwiedzić w najbliższym czasie punkty serwisowe, dysponujące potrzebnymi częściami zamiennymi, a to przekłada się na krótki czas przeprowadzenia niezbędnych prac serwisowych. Akcja serwisowa BMW jest wzorem dla wielu innych koncernów motoryzacyjnych, każdy kierowca w autoryzowanych stacjach obsługi traktowany jest priorytetowo, co jest odczuwalne.